Thursday, May 3, 2012

За ликовната писменост

Ако се има предвид дека над 80% од стручните занимања и професии се служат со ликовност, тоа значи дека ликовната писменост се проткајува во сите подрачја на човековата дејност и претставува универзално средство за визуелна комуникација во современиот свет. Во современите мултиетнички и мултикултурни општества декодирањето декодирањето на знаците и сликите претставува препознавање и разбирање на содржаната порака и нејзино заначење, што е дел на образовниот стандард.. Психолозите утврдиле дека памтиме 90% од она што сами сме го сработиле и затос индивидуалното ангажирање дава најдобри резултати. Меѓутоа, тоа тешко се постигнува во редуциран број чассови. Ликовниот час има четири дела: мотивација, творечка работа, насоченост кон секо0ј ученик и естетско оценување и проценување. Сето тоа во 40  м. еднаш седмично е тешко да се поврзе во осмислена целина, а притоа да се води и двојна -тројна администативна евиденција-во дневник  и на компјутер.
  Ликовното обраѕование и воспитание не е само за мал круг тсалентирани и посебно заинтересирани ученици, туку без исклучок за сите, бидејќи меѓу другото, им ја збогатува материјалната и духовната култура на живееење, истражување и автономно творење, што треба да се репектира, зашто дава индивидуален идентитет на личноста, интегрира и има нагласен креативен процес и виѕуелизација.
  Ликовното образование во општото образование , кај нас и во светот, си го има најдено своето место и веќе три века ја оправдува својата сестрана улога. Затоа во некои земји котира високо во редовната и задолжителна настава и е застапено со 2-3 часа седмично, а не како кај на со 1 час седмично.

No comments: